CERAMIZER CM-X Do silników motocykli sportowych
Ceramizer CM-X
Do regeneracji silników i skrzyń biegów motocykli czterosuwowych sportowych i ekstremalnych z mokrym sprzęgłem.
1 opakowanie = 1 doza
Jak działa Ceramizer?
Regeneracja przy użyciu Ceramizera polega na przywróceniu nominalnych rozmiarów i właściwej geometrii współpracujących powierzchni w mechanizmach, w których występuje tarcie, poprzez narostowe tworzenie warstwy ceramiczno-metalowej o unikalnych właściwościach.
Korzyści z zastosowania Ceramizera CM-X:
- Zapewnia stałą ochronę trących się powierzchni silnika i zatrzymuje procesy ich zużycia na około 5 000 km jazdy sportowej lub 10 000 km standardowej jazdy. Ochrona ta jest szczególnie ważna podczas ekstremalnej jazdy, znacznego obciążenia silnika, wysokiej temperatury oleju, nagłych zmian prędkości obrotowej przy chwilowym zaniku smarowania olejem.
- Eliminuje całkowicie suche starty, zabezpieczając powierzchnie trące podczas częstego uruchamiania silnika.
- Zabezpiecza silnik przed chwilowym przegrzaniem wynikającym z procesów zwiększonego ekstremalnego obciążenia i tarcia w trakcie jazdy o charakterze sportowym.
- Zabezpiecza przed zużyciem powierzchnie tarcia: cylindrów, pierścieni, rowków pierścieni, płaszczy tłoków, panewek, czopów wału korbowego, łożysk wału korbowego, krzywek rozrządu, popychaczy zaworów, cylinderków i tłoczków automatycznych popychaczy zaworów, łożysk wałków rozrządu, łańcuszka rozrządu, piast i sworzni tłokowych, łożysk i zębów pompy olejowej, wtryskiwaczy (od strony olejenia), zębów i łożysk skrzyni biegów (gdy występuje wspólne olejenie silnika i przekładni) – przez co ułatwia zmianę biegów.
- Utwardza i podwyższa odporność na zużycie trących się metalowych powierzchni silnika.
- Zatrzymuje procesy zużycia powierzchni tarcia na około 5 000 km jazdy sportowej.
- Aktywne komponenty wyrównują mikrodefekty i błyskawicznie obniżają współczynnik tarcia trących się metalowych mechanizmów, przez co poprawiają proces smarowania trących się detali.
- Zwiększa interwały regulacji luzów zaworowych.
- Zwiększa moc, moment, sprawność, dynamikę silnika.
- Obniża temperaturę oleju.
- Przywraca nominalne ciśnienie oleju.
- Zmniejsza zużycie oleju - tzw. „branie oleju”.
- Zwiększa i wyrównuje ciśnienia sprężania silnika.
- Ułatwia rozruch silnika.
- Zmniejsza ryzyko zapieczenia i blokady pierścieni tłokowych.
- Zmniejsza uciążliwe wibracje i hałas, zapewnia cichszą pracę silnika.
- Regeneruje powierzchnie tarcia silnika podczas eksploatacji, bez konieczności demontażu mechanizmów - wystarczy zaaplikować go do oleju.
- Kompensuje luzy wynikłe ze zużycia trących się powierzchni.
- Redukuje dymienie i cząstki stałe.
- Pozwala osiągnąć oszczędności na paliwie do 5%.
- Wydłuża żywotność silnika.
- Pozwala w większości przypadków uniknąć kosztownych napraw, zmniejszając wielokrotnie koszty w porównaniu z tradycyjnymi metodami napraw.
Zasady stosowania:
- Najwyższą efektywność w stosowaniu Ceramizera®, uzyskuje się przestrzegając ściśle zaleceń i instrukcji.
- W trakcie całego procesu ceramizacji (200 km lub 5 motogodzin) nie wymieniać oleju. Olej wymienić w terminie wymiany.
- Ceramizer® można mieszać z każdym rodzajem oleju i stosować do wszystkich rodzajów silników spalinowych.
- Zawyżona (np. 2 razy większa) doza Ceramizera® nie powoduje żadnych skutków ubocznych, jedynie wydłuża czas tworzenia się warstwy ceramiczno metalowej.
- W celu uzyskania efektu synergii, korzyści sugerujemy stosować CMX razem z uszlachetniaczem paliwa CP.
Ilość Ceramizerów (dawek)
Liczbę dozowników potrzebną do ceramizacji określa poniższa tabela:
Instrukcja stosowania:
- Przed zaaplikowaniem CMX zaleca się wymianę oleju i filtra oleju.
- Uruchomić silnik i rozgrzać go do roboczej temperatury 90 oC.
- Ogrzać preparat do temperatury około 25 oC np. trzymając w ręku strzykawkę (substancja posiada konsystencję smaru i rozpuszcza się w temperaturze powyżej 25 °C).
- Wstrząsnąć strzykawkę przez około 30 s.
- Wlać dozę/y do rozgrzanego silnika przez otwór wlewu oleju.
- Uruchomić silnik i pozostawić na biegu jałowym na około 10 min.
- Pokonać łagodnie około 100 km lub pozostawić uruchomiony silnik na biegu jałowym na około 3h.
Bezpieczeństwo:
- Produkt jest bezpieczny zgodnie z normą UE (91/155/EEC)
- Przechowywać w temperaturze poniżej +40 oC
- Nie zapycha filtrów oleju ani kanałów olejowych
- Nie zawiera teflonu ani molibdenu
- Filtr cząstek stałych to metalowa puszka wypełniona w środku metalowymi lub ceramicznymi włóknami, na których osadzają się cząsteczki sadzy, które są w określonych warunkach eksploatacji pojazdu dopalane. Ceramizer nie zmienia reologicznych parametrów oleju, nie powoduje tworzenia cząsteczek sadzy, popiołów siarczanowych, fosforu i siarki, w związku z tym nie wpływa na pracę DPF i można go bezpiecznie stosować w silnikach z DPF
- Chronić przed dziećmi.
Uwagi:
- W przypadku wcześniejszego stosowania dodatków do oleju (z molibdenem lub teflonem) zaleca się wymianę oleju z wypłukaniem silnika przed stosowaniem Ceramizera®. Inaczej skuteczność obróbki CMX będzie zmniejszona, a czas ceramizacji wydłuży się.
- W przypadku uszkodzeń mechanicznych silnika (np. pęknięty pierścień tłokowy, nieszczelne zawory, głębokie rysy na gładzi cylindra, ubytki na zębach trybów itp.) należy naprawić usterki, po czym zastosować obróbkę Ceramizerem®.
- W przypadku wykonania remontu silnika, należy przejechać 250-300 km od momentu remontu i dopiero wówczas zastosować Ceramizer®
- Ceramizer® nie regeneruje miejsc, gdzie występuje tarcie gumy lub tworzyw sztucznych o metal.
- Dozowniki/strzykawki, które posiadają nieduży wyciek spod tłoczka są także uważane za prawidłowo napełnione.
- Podczas procesu tworzenia się warstwy ceramiczno-metalowej może wystąpić chwilowe zwiększone dymienie.
- Atutem CMX jest skrócony czas procesu tworzenia warstwy ceramiczno-metalowej (tylko 100 km lub 3 h pracy silnika na biegu jałowym), co pozwala na ułatwione w porównaniu do CM (gdzie czas tworzenia warstwy trwa 1000 km) użycie produktu w sporcie motorowym.
- Szybciej wytworzona warstwa ceramiczno-metalowa jest równie skuteczna jak w przypadku standardowego CM lecz warstwa ta jest cieńsza tym samym szybciej się zużyje - w szczególności podczas sportowej jazdy - dlatego zaleca się stosowanie CMX przy każdej wymianie oleju w silniku.
- Efektywność CMX jest taka sama niezależnie od rodzaju stosowanych paliw w silnikach.
Zapytaj o produkt
Napisz swoją opinię