Ceramizer CS-A - do regeneracji maszyn rolniczych
Ceramizer CS-A
Preparat służący regeneracji silników w ciągnikach oraz innych maszynach rolniczych. Oprócz ciągników rolniczych można stosować go do kombajnów, ładowaczy czy opryskiwaczy samobieżnych.
1 opakowanie = 1 doza
Ceramizer® CS-A to preparat do regeneracji i zabezpieczania przed zużyciem powierzchni tarcia silnika. Można go stosować do ciągników rolniczych, kombajnów, ładowaczy i innych pojazdów i maszyn rolniczych.
Regeneracja silnika odbywa się bez demontażu. Wystarczy zaaplikować preparat do oleju silnikowego. Powłoka ceramiczno-metalowa wytwarzana jest szczególnie intensywnie na najbardziej zużytych obszarach. Dodatkowa powłoka ochronna niweluje wszelkie mikrouszkodzenia, defekty i zarysowania na powierzchniach podlegających tarciu. Jej wytwarzanie trwa przez około 25 motogodzin pracy.
Dlaczego warto stosować preparat do regeneracji silnika Ceramizer® CS-A?
- Części silnika, podlegające siłom tarcia, zostają poddane regeneracji i wzmocnieniu, bez demontażu
- Poziom zużycia paliwa ulega istotnemu zmniejszeniu. Zaobserwowane oszczędności wynoszą od 3 do 15%.
- Silnik pracuje ciszej i stabilniej, a jego rozruch jest łatwiejszy.
- Zjawisko pobierania oleju przez silnik ulega znacznej redukcji.
Korzyści z zastosowania:
- Regeneruje powierzchnie tarcia silnika podczas eksploatacji, bez konieczności demontażu mechanizmów, wystarczy zaaplikować go do oleju.
- Zmniejsza zużycie oleju - tzw. "branie oleju" i uciążliwe dymienie silnika.
- Zmniejsza zużycie paliwa od 3 do 15%.
- Zmniejsza uciążliwe wibracje i hałas, zapewnia cichszą pracę silnika.
- Pozwala w większości przypadków uniknąć kosztownych napraw, zmniejszając wielokrotnie koszty w porównaniu z tradycyjną metodą naprawczą (nie trzeba płacić za drogie części i usługi naprawcze).
- Utwardza i podwyższa odporność na zużycie trących się powierzchni nawet 8-krotnie.
- Zabezpiecza i chroni trące się powierzchnie silnika, na co najmniej 1 150 mth.
- Ułatwia rozruch i zapewnia stałą ochronę silnika już w momencie startu. Eliminuje całkowicie suche starty. Ochrona ta jest szczególnie ważna podczas częstego uruchamiania silnika.
- Zwrot niewielkich nakładów poniesionych na zakup następuje już po 100 mth pracy pojazdu.
- Procesy regeneracji i tworzenia warstwy ceramicznej odbywają się podczas normalnej eksploatacji i bez demontażu jednostki napędowej.
- Chroni środowisko naturalne.
Zasady stosowania:
- Najwyższą efektywność w stosowaniu ceramizera, uzyskuje się przestrzegając ściśle zaleceń i instrukcji.
- W trakcie całego procesu ceramizacji (25 motogodzin) nie wymieniać oleju. Olej wymienić w terminie wymiany.
- Ceramizer® można mieszać z dowolnym rodzajem oleju i stosować do wszystkich rodzajów silników spalinowych: benzynowych, Diesla z: pompowtryskiwaczami, wtryskiem bezpośrednim typu common-rail, pompami sekwencyjnym i rozdzielaczowymi oraz silników zasilanych gazem, z turbodoładowaniem, z katalizatorem spalin, z sondą lambda.
- Zaniżona doza Ceramizera® nie przyniesie oczekiwanych rezultatów obróbki.
- Zawyżona (np. 2 razy większa) doza Ceramizera® nie powoduje żadnych skutków ubocznych jedynie wydłuża się czas trwania obróbki.
- Dla bardzo wyeksploatowanego (ponad 85% zużycia) silnika należy zwiększyć o 50% dawkę Ceramizera®.
- Dla silników stosowanych w ekstremalnych warunkach eksploatacji, zaleca się podwojenie dawki Ceramizera®, w stosunku do ilości określonej w tabeli.
Instrukcja stosowania:
- Rozgrzać silnik do temperatury roboczej 80-90 oC, (np. po co najmniej 10-cio minutowej pracy silnika na biegu jałowym).
- Wyłączyć silnik.
- Odkręcić korek wlewu oleju i opróżnić dozownik(i) do otworu wlewu oleju. Gdy wlew oleju ma długą szyjkę, zaleca się przed zastosowaniem Ceramizera® wlać nieco oleju przez wlew, zaaplikować Ceramizer(y)® po czym ponownie wlać nieco oleju. Dzięki temu cała zawartość preparatu spłynie do układu olejenia silnika. Gdy wlew oleju jest wyposażony w sitko, zaleca się wymieszać dozę(y) Ceramizera® z niewielką ilością oleju (np. 200 ml), po czym wlać mieszaninę do otworu wlewu oleju.
- Zakręcić korek wlewu oleju.
- Uruchomić silnik i pozostawić na biegu jałowym przez 15 min.
- Przez pierwsze 3,5 mth pracy należy eksploatować silnik (tak jak przy docieraniu), nie używając pojazdu do prac mocno obciążających silnik (np. orki).
- Po przepracowaniu 3,5 mth można eksploatować pojazd bez bez ograniczeń. Tworzenie warstwy ceramiczno-metalowej trwa jeszcze do 25 mth przebiegu, ale już w normalnych warunkach eksploatacji. W tym czasie nie wymieniać oleju!
- W przypadku stosowania zwiększonej ilości preparatu (>3 dozy) zaleca się rozłożenie aplikacji doz na 2 etapy. Połowę przewidzianych doz należy zastosować według załączonej instrukcji, a następnie po przejechaniu ok. 10 mth zastosować w ten sam sposób drugą połowę przewidzianych doz. Zwiększa to efektywność tworzenia się warstwy ceramiczno-metalowej w miejscach tarcia.
Bezpieczeństwo:
- Produkt jest bezpieczny zgodnie z aktualnymi normami UE.
- Przechowywać w temperaturze poniżej +40 oC.
- Nie zapycha filtrów oleju ani kanałów olejowych.
- Nie zawiera teflonu ani molibdenu.
- Filtr cząstek stałych to metalowa puszka wypełniona w środku metalowymi lub ceramicznymi włóknami, na których osadzają się cząsteczki sadzy, które są w określonych warunkach eksploatacji pojazdu dopalane. Ceramizer nie zmienia reologicznych parametrów oleju, nie powoduje tworzenia cząsteczek sadzy, popiołów siarczanowych, fosforu i siarki, w związku z tym nie wpływa na pracę DPF i można go bezpiecznie stosować w silnikach z DPF.
- Chronić przed dziećmi.
Skuteczność:
Wytworzone warstwy ceramiczno-metalowe pozostają skuteczne i trwałe na około 70 000 km przebiegu lub do 1200 mth. Po tym przebiegu zaleca się ponownie zastosować Ceramizer® do silnika.
Uwagi:
- W przypadku wcześniejszego stosowania dodatków do oleju (z molibdenem lub teflonem) zaleca się wymianę oleju z przemyciem silnika przed stosowaniem ceramizera. Inaczej skuteczność obróbki ceramizerem będzie zmniejszona a czas ceramizacji wydłuży się.
- W przypadku uszkodzeń mechanicznych silnika (np. pęknięty lub zapieczony pierścień tłokowy, nieszczelne zawory, głębokie rysy na gładzi cylindra itp.) należy naprawić usterki, po czym zastosować obróbkę ceramizerem.
- Ceramizer nie regeneruje miejsc gdzie występuje tarcie gumy lub tworzyw sztucznych o metal.
- Jeśli silnik jest wyposażony w odśrodkowy filtr oleju, należy przed zastosowaniem ceramizera wyczyścić filtr, a najlepiej na czas obróbki wyłączyć go z obiegu oleju, stosując przewód obejściowy (jeśli jest to konstrukcyjnie możliwe). W tego rodzaju filtrach, cząsteczki preparatu mają skłonność do osadzania się i tym samym znacząco mniejsza ich ilość dociera do powierzchni tarcia.